Trendy z veletrhu Interzum - individualizace a digitalizace
1. Individualizace obytného prostoru a personalizace nábytku
Jak budeme žít a pracovat v budoucnosti? Interzum 2019 poskytl předpověď budoucnosti našeho životního prostoru: budeme žít s materiály šetrnými k životnímu prostředí, s větším komfortem pro menší obytné prostory, s flexibilními řešeními pro větší mobilitu a s digitálními nástroji, které dále usnadňují život.
Hranice mezi různými oblastmi domova splývají nebo úplně mizí a přechod mezi nimi je čím dál tím plynulejší. Vznikají nové nároky na systémy, vybavení místností, včetně osvětlení . Mnoho vystavovatelů na veletrhu Interzum 2019 se zaměřilo právě na flexibilní designové prvky. Jedním z příkladů je nový systém Schüco Openstyle, který umožňuje flexibilně spojovat nebo dělit prostory v souladu s požadavky a dle aktuální životní situace.
"Alu Competence" system by Schüco, © Schüco
Zvyšování flexibility a multifunkčnosti nábytku jde ruku v ruce s rostoucími nároky na návrhy technických řešení. V této souvislosti hraje miniaturizace kování a jeho součástí, jako jsou ovládací a osvětlovací prvky, hlavní roli. Kesseböhmer na veletrhu Interzum představil nový výklop, který se svými rozměry, designem a funkcemi výrazně liší od předchozích standardních řešení na trhu.
Free Slim, Kesseböhmer
Výrobce světelného nábytku Gera razí myšlenku, že světlo potřebuje zdroj, ne lampu. Letošní Interzum využili k představení zcela nové produktové kategorie: místo toho, aby byly nábytkové panely a kování považovány za dva samostatné komponenty, jsou koncipovány jako jedna jednotka.
"LightBox" by Gera, © Gera Leuchten
Přední italský výrobce inovativního nábytkovém kování Italiana Ferramenta na Interzumu představil novinku – otevírací systém pro výklopné dveře se skrytým mechanismem. Mechanismus je možné nastavit dle hmotnosti a rozměru dveří a pokryje tak širokou škálu aplikací s jedním zařízením. Lze jej instalovat na pravou i levou stranu a jak u italských záležitostí už očekáváme, design je elegantní a minimalistický. Navíc je systém koncipován také pro instalaci s integrovaným LED osvětlením.
Kiaro, Italiana Ferramenta
2. Digitalizace v kontextu nábytku a doplňků
Digitalizace, často označovaná jako čtvrtá průmyslová revoluce, proniká také do obytných prostor. Zákazníci žádají a očekávají digitalizaci v samotném nábytku, zažívají nové zkušenosti s výběrem a nákupem. Budují se zcela nové obchodní modely a řešení, ve kterých digitalizace ovlivňuje design, výrobu, prodej, logistiku nebo recyklaci.
Megatrend: individualizace
Seberealizace a svoboda jednotlivce se dostává do popředí zájmu a narůstá na významu. Individuální přání zákazníků tak vyžadují ve výrobě inovační přístupy a firmy musejí vyvinout obchodní modely zaměřené na zákazníky a nasadit inteligentní, flexibilní výrobní technologie, aby zachovaly nákladovou efektivitu.
Automobilový průmysl je vždy průkopníkem trendů a platí to i v případě digitalizaci. Zákazníci se s možností konfigurovat si výrobek dle přání setkali jako první právě u automobilů. Individuální přání zákazníků se již nedají uspokojit klasickou masovou produkcí ani v oblasti nábytku a bydlení. Na Interzumu jsme byli svědky prezentace řady řešení, jak si může zákazník „digitálně“ vybrat výrobek podle jeho přání a preferencí. Vizualizace a konfigurátory se již staly nepostradatelnými pomocníky. Vždyť chytrý telefon a přístup k internetu dnes má téměř každý potenciální zákazník – od dítěte až po seniora.
SWISS Krono – One world aplikace
Häfele - Dresscode Konfigurator